ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სტანდარტი
|
|
შედეგების ინდექსი
|
სტანდარტის შედეგები
|
ის.ტექნ.დაწყ.1.
|
მოსწავლე უნდა იცავდეს სოციალურ, ეთიკურ და
უსაფრთხოების ნორმებს ისტ-ის გამოყენების
დროს
|
მოსწავლე:
|
|
Ø
ციფრული ინფორმაციის გამოყენებისას ესმის პლაგიატის მნიშვნელობა;
|
|
Ø
ქსელურ გარემოში ავლენს პოზიტიურ სოციალურ უნარ-ჩვევებს;
|
|
Ø
მონაწილეობს ციფრული ტექნოლოგიების უსაფრთხოდ გამოყენების
|
|
სასკოლო/საკლასო
წესების შემუშავებაში და იცავს მათ ქსელისა და
|
|
ციფრული საშუალებების გამოყენებისას;
|
|
Ø
მსჯელობს ისტ-ის გამოყენების როგორც დადებით, ისე უარყოფით
|
|
მხარეებზე ადამიანის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში.
|
|
ის.ტექნ.დაწყ.2.
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ისტ-ის ეფექტიანი და უსაფრთხო გამოყენება
|
მოსწავლე:
|
|
Ø
ციფრული მოწყობილობების გამოყენებისას იცავს ჯანმრთელობის
|
|
უსაფრთხოების ნორმებს;
|
|
Ø
უსაფრთხოდ და სწორად
იყენებს ინფორმაციის შესანახ
მოწყობილობებს
|
|
(მყარი დისკი,
CD, DVD, Blue-Ray, ფლეშ მეხსიერება, მეხსიერების ბარათი)
|
|
და მათი მიერთების ან/და ჩადების ადგილებს;
|
|
Ø ეფექტიანად იყენებს
კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და
|
|
მათ ფუნქციებს;
|
|
Ø
ეფექტიანად იყენებს მაუსს/ტაჩპედს, მოხერხებულად იყენებს მის
|
|
ღილაკებს;
|
|
Ø ასახელებს სხვადასხვა
ციფრულ საშუალებას და საუბრობს მათ
|
|
დანიშნულებაზე;
|
|
Ø
ჩართავს და გამორთავს
კომპიუტერს შესაბამისი ფუნქციის გამოყენებით,
|
|
ასევე მოწყობილობის
ჩართვა-გამორთვის ღილაკების საშუალებით.
|
|
გაიაზრებს ამ ორ ხერხს შორის განსხვავებას;
|
|
Ø
აცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის
|
|
(მაგალითად: ტექსტური
რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი)
|
|
დანიშნულებას
და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ ზოგიერთ
|
|
ძირითად ფუნქციას
(მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა,
|
|
ფორმატირება);
|
|
Ø
გაიაზრებს ჰიპერტექსტური დოკუმენტის დანიშნულებას
და იყენებს მას;
|
Ø
მუშაობის პროცესში საჭიროებისამებრ ინახავს ციფრულ მასალას
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით;
|
|
Ø
ქმნის ფაილებსა და საქაღალდეებს ლოგიკური ორგანიზების პრინციპით,
|
|
მონაცემთა ეფექტიანად შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის
მიზნით.
|
|
ის.ტექნ.დაწყ.3.
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და
გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
|
მოსწავლე:
|
|
Ø
იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის
|
|
ორგანიზებისას;
|
|
Ø
ინფორმაციის
სხვადასხვა ფორმატის მქონე
საცავებში ძიებისას, შეარჩევს
|
|
და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
|
|
Ø
ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო
|
|
სისტემებს. შეუძლია
საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი
|
|
კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
|
|
Ø
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისთვის იყენებს რამდენიმე წყაროს,
|
|
მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
|
|
ის.ტექნ.დაწყ.4.
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და
გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას
|
მოსწავლე:
|
|
Ø
აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად
|
|
შეარჩევს მათ ახალი პროდუქტის შექმნისას;
|
|
Ø
იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და კანონზომიერების
|
|
შექმნისას (მაგ.,: რიცხვითი მიმდევრობა, ფიგურების
განლაგება);
|
|
Ø
მიზნებისა და
აუდიტორიის თავისებურებების გათვალისწინებით,
|
|
ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს
საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების
|
|
წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
|
|
Ø გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის
ვიზუალურ და
|
|
საკითხავ მასალას შორის;
|
|
Ø
ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან
|
|
კომბინირებას;
|
|
Ø
ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად იყენებს
|
|
ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.
|
|
ის.ტექნ.დაწყ.5.
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და
გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის
|
მოსწავლე:
|
|
Ø
იყენებს ისტ-ს სასკოლო საზოგადოებასთან საკომუნიკაციოდ ციფრული
|
|
ინფორმაციის მოსაძიებლად,
ციფრული მასალის შესაქმნელად და მისი
|
|
ხარისხის გასაუმჯობესებლად;
|
|
Ø
იცავს საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს
|
|
(მაგალითად: იცავს
ქსელის უსაფრთხოების წესებს, პირადი ხასიათის
|
|
ინფორმაციის ხელშეუხებლობის
ნორმებს, ციფრული რესურსების
|
|
მისაწვდომობის ნორმებს).
|
No comments:
Post a Comment